MonkeyProof Digital Architects

Social media marketing

Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat en TikTok? Wij zorgen voor de likes, shares, comments én de echte fans.  

Wat is social media marketing?

Wanneer we spreken over social media marketing hebben we het over alle marketingactiviteiten die uitgevoerd worden op social media platformen. De impact van social media valt ondertussen niet meer te ontkennen, dus het is des te belangrijker om platformen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest… ten volle te benutten.  

Wanneer je weet op welke kanalen jouw doelgroep het meest actief is, kan je beginnen aan je social media marketing. Het is namelijk belangrijk om actief te zijn op de kanalen waarop ook jouw doelgroep aanwezig is. Wil je een jong doelpubliek bereiken, dan zijn Snapchat en TikTok gepaste kanalen. Wil je je langs de andere kant eerder richten naar een bepaalde groep professionals, dan is LinkedIn een betere keuze. 

Je kan dit doen door organisch berichten te posten, maar als je je bereik en verkeer naar je website wilt verhogen, is het interessant om aan de slag te gaan met social media advertising. 

Adverteren op Facebook & Instagram

Starten met adverteren op Facebook en Instagram doe je in Meta Business Suite. Daarin staan je advertentieaccount en bedrijfspagina’s. Door te adverteren op Facebook zullen jouw posts onder andere terecht komen in het nieuwsoverzicht van gebruikers. De advertentie zal aangepast worden aan alle mogelijke apparaten zodat het goed zichtbaar is voor bezoekers via zowel mobiel, tablet als computer.  

Tijdens het adverteren op Instagram kan je kiezen uit bv. carrousel-advertenties op het overzicht, stories-advertenties of reels-advertenties. Wanneer je campagnes lopen, kan je ook zien hoe ze presteren en op basis daarvan kan je verder optimaliseren. 

Adverteren op LinkedIn

Als je wilt adverteren op LinkedIn heb je een bedrijfsaccount nodig van waaruit je de advertenties gaat opmaken. LinkedIn is het ideale platform wanneer je bedrijf actief is in een zakelijke markt of wanneer je focust op B2B. Je hebt hier de mogelijkheid om zowel op basis van kosten per klik of op basis van vertoningen te adverteren. 

Adverteren op Pinterest 

Adverteren op Pinterest doe je via de Pinterest Ads Manager. Via dit platform kan je jouw doelgroep bereiken in een vroegtijdig stadium van hun customer journey en jouw ideeën en producten uitlichten. Het zijn vooral de visuals en de inhoud die de waarde van je advertentie zullen bepalen en daarmee ook je zichtbaarheid en effectiviteit. 

Adverteren op TikTok 

Je zet advertenties in TikTok op via de TikTok Ads Manager. Op dit platform is het belangrijk dat je advertenties echt lijken op ‘normale’ TikToks zodat kijkers niet meteen merken dat het een advertentie is. Probeer bij de creatie van je video’s gebruik te maken van creatieve, unieke en inspirerende content.  

Waarom is social media marketing belangrijk?

Social media marketing, en dan vooral social media advertising, helpt je om je doelgroep op een frequente en effectieve manier te bereiken. Je hebt vaak al heel wat tijd en moeite gestoken in het creëren van content. Wanneer je organische posts dan niet het gewenste publiek bereiken, kan het frustrerend zijn.  

Daarom is het nuttig om ook aan de slag te gaan met geadverteerde posts, want hier kan je gerichter gaan targeten. Je kan een specifieke doelgroep bereiken op basis van geografische en demografische gegevens of op basis van voorkeuren en interesses. Daarnaast kan je specifieke doelstellingen kiezen waardoor je contentinspanningen een extra boost krijgen. 

Hoe zetten wij in op social media marketing?

Wil jij de online aanwezigheid van jouw bedrijf vergroten? Dan is social media marketing een goed startpunt. Het lijkt misschien simpel, maar het neemt meer tijd in beslag dan je zou denken. Maar geen paniek! Onze toegewijde marketeers helpen je graag uit de nood, zowel met organische posts als social media advertenties. 

Ben je er nog niet helemaal uit op welke kanalen je ideale doelgroep zich bevindt? Geen paniek, want in een eerst fase bekijken we samen de gepaste digitale strategie. We bekijken de mogelijke kanalen en kiezen hieruit de ideale social media marketing mix: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat of TikTok.  

Vervolgens bepalen we hoe jouw ideale doelgroep eruitziet qua interesses en demografie, we creëren de gepaste visuals, stemmen het budget af en jouw social media advertentie is klaar om live te gaan.

Hulp nodig bij je social media marketing?

Bereik je doelgroep op het juiste moment op de juiste plaats met de juiste boodschap


MonkeyProof logo wit

Stay tuned!
Schrijf je in en krijg al het MonkeyNews.

© 2024 MonkeyProof. All rights reserved.